Durant el mes de gener les comarques de Barcelona (sense considerar el Barcelonès) van allotjar un total de 181.469 turistes (en el conjunt de les tres tipologies d'allotjament que s'analitzen), un 7,3% més que l’any passat. Aquests han generat un total de 351.811 pernoctacions, un 3,7% més, i han empleat de forma directa a un total de 4.610 treballadors, un 11,2% més que l'any anterior.
7,3%
181.469
VIATGERS
3,7%
351.811
PERNOCTACIONS
11,2%
4.610
EMPLEATS
(ESTABLIMENTS HOTELERS, CÀMPINGS I TURISME RURAL)
Creixement del 9,9% en el nombre de turistes allotjats en hotels i del 8,4% en el nombre total de pernoctacions. Puja tant el mercat domèstic com l'estranger (no residents), però el segon en major mesura (creixement interanual de dos dígits). L'empleabilitat comença l'any amb un augment respecte 2016 considerable (+14,9%).
Els establiments de càmping no recullen bones dades aquest mes de gener, i mostren una caiguda del 9% en el nombre de turistes i encara més acusada en el nombre de pernoctacions (-20%). La caiguda es dona tant en el turista nacional com en l'estranger. L'empleabilitat en aquesta tipologia d’allotjament en canvi, aconsegueix créixer un notable 26%.
Aquest mes el turisme rural cau molt significativament (per sobre del 35% respecte gener de 2016), tant en el volum de turistes com en el volum de pernoctacions que aquests han realitzat a les nostres comarques. L'empleabilitat en aquest cas cau un 8,8% en aquesta tipologia d'allotjament, i se situa en 664 empleats de mitjana aquest mes.
GIRONA
26,9%
HOTELS
(PER PLACES)
-3,2%
29,4%
CÀMPINGS
(PER PARCEL·LES)
1,8%
6,5%
TURISME RURAL
(PER PLACES)
-3,6%
BARCELONA
46,6%
HOTELS
(PER PLACES)
3,0%
23,1%
CÀMPINGS
(PER PARCEL·LES)
-8,6%
5,7%
TURISME RURAL
(PER PLACES)
-3,7%
TARRAGONA
22,5%
HOTELS
(PER PLACES)
0,8%
24,2%
CÀMPINGS
(PER PARCEL·LES)
0,1%
6,4%
TURISME RURAL
(PER PLACES)
0,5%
LLEIDA
30,2%
HOTELS
(PER PLACES)
-1,0%
39,0%
CÀMPINGS
(PER PARCEL·LES)
-2,9%
9,2%
TURISME RURAL
(PER PLACES)
-0,5%
PROVINCIA
0,0%
HOTELS
(PER PLACES)
0,0%
0,0%
CÀMPINGS
(PER PARCEL·LES)
0,0%
0,0%
TURISME RURAL
(PER PLACES)
0,0%