L'activitat en allotjament turístic a l'Entorn de Barcelona durant el mes de març ha tingut un comportament negatiu tant en el nombre de turistes rebuts (-1,1%) com en les pernoctacions generades (-7,3%) comparativament amb l'any anterior. Cal tenir en compte que la Setmana Santa del 2016 va caure plenament en el mes de març (enguany s'ha celebrat al mes d'abril). Durant el mes de març van allotjar-se un total de 306.683 turistes en el conjunt de les tres tipologies d'allotjament que s'analitzen i aquests van generar un total de 673.034 pernoctacions (nits) i van emplear de forma directa a un total de 5.563 treballadors (+6,5% ).
-1,1%
306.683
VIATGERS
-7,3%
673.034
PERNOCTACIONS
6,5%
5.563
EMPLEATS
(ESTABLIMENTS HOTELERS, CÀMPINGS I TURISME RURAL)
Tot i que el 2016 el mes de març va incloure la Setmana Santa, tenim un creixement en el nombre total de turistes que s’allotgen en hotels (+10,5%) i també un creixement en el nombre total de pernoctacions (+4,9%). Els viatgers espanyols (residents) creixen un 1,9%, però les pernoctacions d'aquests cauen un -7%. El resultat és un lleugera caiguda de l'estada mitjana que se situa en 2,0 nits. El mercat estranger (no residents) creix notablement tant en el nombre de turistes (+21,7%) com en el nombre de pernoctacions (+18,7%). L'estada mitjana es manté en les 2,4 nits. L'empleabilitat als hotels creix gairebé un 10%.
Caiguda significativa aquest mes de març en el nombre total de turistes rebuts (-43%) i també en les pernoctacions generades per aquests (-45%). "L'efecte Setmana Santa 2016" explica bona part d'aquests resultats. El decreixement és tant dels turistes espanyols com dels estrangers, ambdues amb variacions negatives de 2 dígits. L'empleabilitat obté en aquesta tipologia d'allotjament un lleuger decreixement (-0,3%) respecte el mes de març de 2016.
El turisme rural presenta un decreixement significatiu tant en el nombre de turistes (-20,6%) com en el nombre de pernoctacions (-37,6%). La interpretació d'aquests resultats s'han de fer tenint en compte l'esmentat "efecte Setmana Santa 2016". El turisme rural rebut al març a les nostres comarques és pràcticament en la seva totalitat un turisme espanyol (97%). El turisme rural procedent de l'estranger és molt poc significatiu, i per aquest motiu no es disposa de dades d'aquest mercat. L'empleabilitat cau un -5,6% situant-se en els 741 treballadors de mitjana.
GIRONA
35,7%
HOTELS
(PER PLACES)
-8,0%
30,0%
CÀMPINGS
(PER PARCEL·LES)
0,4%
9,8%
TURISME RURAL
(PER PLACES)
-7,6%
BARCELONA
61,5%
HOTELS
(PER PLACES)
1,4%
38,1%
CÀMPINGS
(PER PARCEL·LES)
-5,0%
11,7%
TURISME RURAL
(PER PLACES)
-6,1%
TARRAGONA
39,1%
HOTELS
(PER PLACES)
0,5%
30,6%
CÀMPINGS
(PER PARCEL·LES)
0,4%
6,7%
TURISME RURAL
(PER PLACES)
-6,2%
LLEIDA
31,0%
HOTELS
(PER PLACES)
-9,3%
37,1%
CÀMPINGS
(PER PARCEL·LES)
-1,1%
8,6%
TURISME RURAL
(PER PLACES)
-4,8%
PROVINCIA
0,0%
HOTELS
(PER PLACES)
0,0%
0,0%
CÀMPINGS
(PER PARCEL·LES)
0,0%
0,0%
TURISME RURAL
(PER PLACES)
0,0%