Indicadors turístics a la Destinació Barcelona 2018

(sense Barcelonès)

SÍNTESI

L'activitat en allotjament turístic a l'Entorn de Barcelona durant el mes de gener ha tingut un comportament globalment positiu tant en el nombre de turistes rebuts (+8,9%) com en les pernoctacions generades per aquests viatgers (+5,0%) comparativament amb l'any anterior. Durant el mes de gener van allotjar-se un total de prop de 190.000 turistes (en el conjunt de les tres tipologies d'allotjament que s'analitzen) i aquests van generar poc més de 360.000 pernoctacions (nits) i van emplear de forma directa a un total de 4.677 treballadors (+3,8% ).

% VIATGERS 55,3% 44,7% % PERNOCTACIONS 48,8% 51,2% DOMÈSTICS ESTRANGERS

8,9%

189.957

VIATGERS

5,0%

362.198

PERNOCTACIONS

3,8%

4.677

EMPLEATS

Dades acumulades

(ESTABLIMENTS HOTELERS, CÀMPINGS I TURISME RURAL)

VIATGERS

GEN. FEB. MAR. ABR. MAI. JUN. JUL. AGO. SET. OCT. NOV. DES. 0 100.000 200.000 300.000 400.000 500.000 600.000 700.000 2017 2018 189.957 15.583 DIFERÈNCIAACUMULADA

PERNOCTACIONS

0 500.000 1.000.000 1.500.000 2.000.000 2.500.000 3.000.000 GEN. FEB. MAR. ABR. MAI. JUN. JUL. AGO. SET. OCT. NOV. DES. 2017 2018 362.198 17.368 DIFERÈNCIAACUMULADA

Variacions interanuals
per tipologies

ESTABLIMENTS HOTELERS

VIATGERS PERNOCTACIONS EMPLEATS % 0 20 40 60 80 -20 -40 -60 -80 Domèstic Estranger 0,4% 12,5% 9,9% 9,2% -0,3%

Bones notícies als hotels de l'Entorn de Barcelona, després de la davallada de finals d'any, amb una recuperació tant en el nombre de turistes (+9,5%) com en el nombre total de pernoctacions (+6,0%). Els viatgers espanyols (residents) creixen en +9,2%, tot i que escurcen mínimament la seva estada disminuint en un -0,3% el nombre de pernoctacions. L'estada mitjana se situa en 1,64 nits. El mercat estranger (no residents) també augmenta en el nombre de turistes, quasi un +10%(+9,9%) i en nombre de pernoctacions (+12,5%). L'estada mitjana augmenta fins arribar a les 2,1 nits. L'empleabilitat creix un 0,4%.

CÀMPINGS

Lleugera recessió aquest mes de gener en els càmpings de la província en el nombre total de turistes rebuts (-2,5%) i en les pernoctacions generades, que cauen un -5,0%. Els turistes espanyols (que representen el 73% sobre el total) augmenten en un +1,9% generant un +6,6% de pernoctacions. Per tant, augmenta l'estada mitjana (+4,6%) en aquest mercat. No es disposa de dades de volum de turistes estrangers allotjats en càmpings aquest mes. L'empleabilitat obté en aquesta tipologia d'allotjament un creixement del +16,2% respecte el mes de gener de 2017.

Domèstic Estranger VIATGERS PERNOCTACIONS EMPLEATS -20 -40 -60 -80 40 60 80 % 20 0 16,2% 6,6% 1,9% nd nd

Lleugera recessió aquest mes de gener en els càmpings de la província en el nombre total de turistes rebuts (-2,5%) i en les pernoctacions generades, que cauen un -5,0%. Els turistes espanyols (que representen el 73% sobre el total) augmenten en un +1,9% generant un +6,6% de pernoctacions. Per tant, augmenta l'estada mitjana (+4,6%) en aquest mercat. No es disposa de dades de volum de turistes estrangers allotjats en càmpings aquest mes. L'empleabilitat obté en aquesta tipologia d'allotjament un creixement del +16,2% respecte el mes de gener de 2017.

ESTABLIMENTS DE TURISME RURAL

VIATGERS PERNOCTACIONS EMPLEATS -20 -40 -60 -80 40 60 80 % 20 0 Domèstic Estranger nd nd -0,1% 6,7% 17,8%

El turisme rural segueix en bona tendència amb un augment en el nombre de turistes (+6,9%) encara que les pernoctacions cauen però molt lleugerament (-0,1%). El turisme rural espanyol (que representa el 97,1% sobre el total al gener) creix respecte l'any anterior en nombre de viatgers (+6,7%), però es redueix en pernoctacions (-0,1%) El turisme rural procedent de l'estranger és molt poc significatiu a les nostres comarques, i per aquest motiu no es disposa de dades segmentades per aquest mercat.

Evolució de l’ocupació

0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% HOTELS (per places) 2017 2018 CÀMPINGS (per parcel·les) 2017 2018 T. RURAL (per places) 2017 2018 GEN. FEB. MAR. ABR. MAI. JUN. JUL. AGO. SET. OCT. NOV. DES. 45,3% 7,2% 21,7%

Posicionament de l’ocupació

GIRONA BARCELONA* TARRAGONA LLEIDA

GIRONA

28,6%

HOTELS

(PER PLACES)

2,2%

30,7%

CÀMPINGS

(PER PARCEL·LES)

0,8%

9,1%

TURISME RURAL

(PER PLACES)

2,9%

BARCELONA

45,3%

HOTELS

(PER PLACES)

-1,0%

21,7%

CÀMPINGS

(PER PARCEL·LES)

-0,5%

7,2%

TURISME RURAL

(PER PLACES)

0,6%

TARRAGONA

22,4%

HOTELS

(PER PLACES)

-2,9%

23,3%

CÀMPINGS

(PER PARCEL·LES)

1,0%

5,0%

TURISME RURAL

(PER PLACES)

-1,4%

LLEIDA

35,4%

HOTELS

(PER PLACES)

5,2%

40,7%

CÀMPINGS

(PER PARCEL·LES)

1,1%

8,1%

TURISME RURAL

(PER PLACES)

-0,5%

PROVINCIA

0,0%

HOTELS

(PER PLACES)

0,0%

0,0%

CÀMPINGS

(PER PARCEL·LES)

0,0%

0,0%

TURISME RURAL

(PER PLACES)

0,0%

GIRONA BARCELONA* TARRAGONA LLEIDA