Indicadors turístics a la Destinació Barcelona 2018

(sense Barcelonès)

SÍNTESI

L'activitat en allotjament turístic a l'Entorn de Barcelona durant el mes de febrer ha tingut un comportament globalment positiu en el nombre de turistes rebuts (+3,1%) tot i que ha perdut en la quantitat de pernoctacions generades per aquests viatgers (-2,6%) comparativament amb l'any anterior. Durant el mes de febrer van allotjar-se un total de més de 225.000 turistes (en el conjunt de les tres tipologies d'allotjament que s'analitzen) i aquests van generar poc més de 430.000 pernoctacions (nits) i van emplear de forma directa a un total de 4.749 treballadors (-1,8%), que cauen per primera vegada des de novembre de 2016.

% VIATGERS 56,2% 43,8% % PERNOCTACIONS 47,2% 52,8% DOMÈSTICS ESTRANGERS

3,1%

225.507

VIATGERS

-2,6%

432.285

PERNOCTACIONS

-1,8%

4.749

EMPLEATS

Dades acumulades

(ESTABLIMENTS HOTELERS, CÀMPINGS I TURISME RURAL)

VIATGERS

GEN. FEB. MAR. ABR. MAI. JUN. JUL. AGO. SET. OCT. NOV. DES. 0 100.000 200.000 300.000 400.000 500.000 600.000 700.000 2017 2018 225.507 22.397 DIFERÈNCIAACUMULADA

PERNOCTACIONS

0 500.000 1.000.000 1.500.000 2.000.000 2.500.000 3.000.000 GEN. FEB. MAR. ABR. MAI. JUN. JUL. AGO. SET. OCT. NOV. DES. 2017 2018 432.285 5.720 DIFERÈNCIAACUMULADA

Variacions interanuals
per tipologies

ESTABLIMENTS HOTELERS

VIATGERS PERNOCTACIONS EMPLEATS % 0 20 40 60 80 -20 -40 -60 -80 Domèstic Estranger 0,8% 7,0% -3,1% -1,5% -5,1%

Aquest mes de febrer els hotels de l'Entorn de Barcelona segueixen incrementant el nombre de turistes que els visiten (+4,0%). Tot i així, redueixen l'estada mitjana (-11,9%), degut a que cauen un -2,2% el nombre de pernoctacions. Els viatgers espanyols (residents) creixen en +7,0%, però redueixen un -3,1% el nombre de pernoctacions. L'estada mitjana d'aquest mercat se situa en 1,58 nits. El mercat estranger (no residents) també augmenta en el nombre de turistes, en menor proporció aquest més (+0,8%) i cau en el nombre de pernoctacions (-1,5%). L'estada mitjana per tant, s'escurça fins les 2,1 nits. L'empleabilitat es redueix aquest mes un -5,1%.

CÀMPINGS

Els turistes i les pernoctacions en els càmpings de la província cauen per segon mes consecutiu (-8,2%) el nombre total de turistes rebuts i en les pernoctacions generades (-6,0%). Els turistes espanyols (que representen el 79% sobre el total) disminueixen en un -2,0% generant un -10,2% de pernoctacions. Per tant, també es redueix l'estada mitjana (-8,4%) en aquest mercat. No es disposa de dades de volum de turistes estrangers allotjats en càmpings aquest mes. L'empleabilitat obté en aquesta tipologia d'allotjament un creixement del +18,8% respecte el mes de febrer de 2017.

Domèstic Estranger VIATGERS PERNOCTACIONS EMPLEATS -20 -40 -60 -80 40 60 80 % 20 0 18,8% nd nd -10,2% -2,0%

Els turistes i les pernoctacions en els càmpings de la província cauen per segon mes consecutiu (-8,2%) el nombre total de turistes rebuts i en les pernoctacions generades (-6,0%). Els turistes espanyols (que representen el 79% sobre el total) disminueixen en un -2,0% generant un -10,2% de pernoctacions. Per tant, també es redueix l'estada mitjana (-8,4%) en aquest mercat. No es disposa de dades de volum de turistes estrangers allotjats en càmpings aquest mes. L'empleabilitat obté en aquesta tipologia d'allotjament un creixement del +18,8% respecte el mes de febrer de 2017.

ESTABLIMENTS DE TURISME RURAL

VIATGERS PERNOCTACIONS EMPLEATS -20 -40 -60 -80 40 60 80 % 20 0 Domèstic Estranger nd nd -8,2% 3,9% 10,2%

El turisme rural segueix en bona tendència amb un augment en el nombre de turistes (+3,7%) encara que les pernoctacions cauen (-3,2%). El turisme rural espanyol (que representa el 93% sobre el total de febrer) creix respecte l'any anterior en nombre de viatgers (+3,9%), però es redueix en pernoctacions (-8,2%). El turisme rural procedent de l'estranger és molt poc significatiu a les nostres comarques, i per aquest motiu no es disposa de dades segmentades per aquest mercat. L'empleabilitat creix (+10,2%), situant-se en els 776 treballadors de mitjana.

Evolució de l’ocupació

0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100% HOTELS (per places) 2017 2018 CÀMPINGS (per parcel·les) 2017 2018 T. RURAL (per places) 2017 2018 GEN. FEB. MAR. ABR. MAI. JUN. JUL. AGO. SET. OCT. NOV. DES. 52,9% 11,9% 35,8%

Posicionament de l’ocupació

GIRONA BARCELONA* TARRAGONA LLEIDA

GIRONA

35,2%

HOTELS

(PER PLACES)

0,9%

30,1%

CÀMPINGS

(PER PARCEL·LES)

2,3%

13,0%

TURISME RURAL

(PER PLACES)

2,5%

BARCELONA

52,9%

HOTELS

(PER PLACES)

-1,9%

35,8%

CÀMPINGS

(PER PARCEL·LES)

4,6%

11,9%

TURISME RURAL

(PER PLACES)

-0,5%

TARRAGONA

27,2%

HOTELS

(PER PLACES)

-3,9%

28,4%

CÀMPINGS

(PER PARCEL·LES)

2,9%

6,1%

TURISME RURAL

(PER PLACES)

-0,6%

LLEIDA

42,6%

HOTELS

(PER PLACES)

-0,4%

41,9%

CÀMPINGS

(PER PARCEL·LES)

1,2%

9,6%

TURISME RURAL

(PER PLACES)

-1,7%

PROVINCIA

0,0%

HOTELS

(PER PLACES)

0,0%

0,0%

CÀMPINGS

(PER PARCEL·LES)

0,0%

0,0%

TURISME RURAL

(PER PLACES)

0,0%

GIRONA BARCELONA* TARRAGONA LLEIDA