Passos a seguir
Font: El·laboració pròpia en base a la Guia per gestionar la rehabilitació d'un edifici d'habitatges. Recomanacions i protocol a seguir per la propietat d'un immoble.
- La teva comunitat de propietaris i propietàries detecta les anomalies, desperfectes o lesions a l'edifici que requereixen obres de rehabilitació o les operacions de manteniment. Aquesta detecció també pot ser el resultat d'haver passat la ITE obligatòria o de seguir les instruccions del llibre de l'edifici.
- La teva comunitat de propietaris i propietàries i l'administració de finques contacten amb una persona tècnica especialitzada en rehabilitació perquè faci una valoració de les tasques pendents. Si no es disposa de cap tècnic o tècnica de capçalera, els col·legis professionals poden facilitar la llista dels professionals inscrits a les borses de treball.
- La persona tècnica fa la inspecció de l'edifici, analitza la problemàtica detectada i emet un informe tècnic que estableix la gravetat i urgència de la situació i recomana les mesures que cal prendre.
- La teva comunitat contracta la persona tècnica per fer el projecte de rehabilitació. Aquesta dirigeix les obres, el control econòmic i assumeix la coordinació de seguretat sota supervisió de la propietat.
- La teva comunitat aprova el projecte i la realització de les obres descrites.
- La teva comunitat i l'administració sol·liciten una oferta a diferents empreses constructores especialitzades (normalment a tres) per a la presentació dels pressupostos d'obra.
- La teva comunitat, en junta general, aprova el pressupost escollit.
- La teva comunitat signa el contracte amb l'empresa i estableix les condicions tècniques, econòmiques, de garanties, de programació i de durada de les obres i la data d'inici. S'adjunta el projecte com a document contractual.
- La persona tècnica i l'administració de finques tramiten l'autorització municipal d'obres (llicència) i, si escau, el finançament necessari i les subvencions o ajuts. La sol·licitud de llicència és paral·lela a la licitació d'obres.
- Una vegada iniciada l'obra, es programen visites de seguiment amb la participació del tècnic o tècnica. L'administrador realitza els pagaments de les certificacions d'obra prèviament conformades per la persona tècnica.
- Una vegada finalitzada l'obra, la persona tècnica emet el certificat de final d'obra i documents segons les obres realitzades (certificats d'idoneïtat tècnica i d'homologació, fitxes de materials, certificat de paraments exteriors...).
- Tu i la teva comunitat heu d'arxivar la documentació de l'obra i registrar i signar en el quadern de registre del llibre de l'edifici.