Mòdul 2. El procés orientador

6. Projecta’t: la tria de continuïtat formativa

La tria que es farà en aquest moment pot ser reversible, modificable i no definitiva. Tenint sempre present que tot suma.

En el moment de la tria de centre i d’itinerari formatiu, cal tenir en compte tot el ventall de possibilitats que els itineraris ofereixen i la importància de tenir en compte la formació reglada i la no reglada. Cal veure les oportunitats que ofereixen els recursos del municipi. En ocasions, trobar combinacions entre formacions o formacions alternatives pot donar resposta a les necessitats individuals de la persona orientada. La tria s’ha de construir des de la persona i no des del sistema.

5 Consells per poder planificar i organitzar les accions que ens portaran a la tria de l’itinerari


  1. Posar a l’abast les eines i els recursos per a l’exploració dels àmbits professionals per tal de conèixer totes les oportunitats i possibilitats en el mercat de treball.
  2. Ajudar a identificar aquelles ocupacions, professions, càrrecs i funcions que motiven a la persona.
  3. Comparar els aspectes personals del perfil personal i professional (exercici d’autoconeixement) amb les tasques i activitats laborals que desenvolupen els perfils explorats.
  4. Posicionar les opcions coincidents amb els interessos, fins que la persona assessorada decideixi quin és l’objectiu professional prioritari.
  5. Construir, conjuntament amb el jove i/o adult, un pla d’acció personalitzat per establir els passos clau, el contingut transversal que defineix el seu recorregut i trajectòria i, les necessitats que impliquen aconseguir l’objectiu.


Font: Caixa d'eines

Pujar