La tria que es farà en aquest moment pot ser reversible, modificable i no definitiva. Tenint sempre present que tot suma.
En el moment de la tria de centre i d’itinerari formatiu, cal tenir en compte tot el ventall de possibilitats que els itineraris ofereixen i la importància de tenir en compte la formació reglada i la no reglada. Cal veure les oportunitats que ofereixen els recursos del municipi. En ocasions, trobar combinacions entre formacions o formacions alternatives pot donar resposta a les necessitats individuals de la persona orientada. La tria s’ha de construir des de la persona i no des del sistema.
5 Consells per poder planificar i organitzar les accions que ens portaran a la tria de l’itinerari
-
Posar a l’abast les eines i els recursos per a l’exploració dels àmbits professionals per tal de conèixer totes les oportunitats i possibilitats en el mercat de treball.
-
Ajudar a identificar aquelles ocupacions, professions, càrrecs i funcions que motiven a la persona.
-
Comparar els aspectes personals del perfil personal i professional (exercici d’autoconeixement) amb les tasques i activitats laborals que desenvolupen els perfils explorats.
-
Posicionar les opcions coincidents amb els interessos, fins que la persona assessorada decideixi quin és l’objectiu professional prioritari.
-
Construir, conjuntament amb el jove i/o adult, un pla d’acció personalitzat per establir els passos clau, el contingut transversal que defineix el seu recorregut i trajectòria i, les necessitats que impliquen aconseguir l’objectiu.
Font: Caixa d'eines