M2. Unitat 4. Eines digitals per a l’avaluació

3. Portafolis digital

El portafolis és un instrument d’avaluació educativa que permet que l'alumne prengui consciència del seu propi procés d’aprenentatge. És un recull d’experiències d’aprenentatge que realitza l’estudiant en format text i/o multimèdia reflexionant sobre el que ha après i com ha estat aquest aprenentatge, alhora que deixa evidències dels seus èxits.

L’ús del portafolis digital fomenta l'esperit crític i l'autonomia de l'alumne.

El portafolis pot ser de curs o àrea, o bé tenir l’objectiu de reflexionar sobre els processos treballats durant les tutories, els projectes, els continguts o les competències específiques. També pot ser un repertori de vivències, és a dir, un dossier personal.

A continuació es presenten diversos recursos digitals que poden ajudar en l’elaboració de portafolis:

  • EduClipper. És una plataforma que permet compartir enllaços, vídeos i altre material multimèdia educatiu amb la finalitat de crear una biblioteca de contingut digital. A més d'organitzar i compartir continguts en diversos formats i establir un espai virtual de treball per a professor i alumnes, aquest servei en línia inclou la possibilitat de crear portafolis dels treballs realitzats i convertir-los en una presentació.
  • Edublogs. És un espai digital que permet crear blogs per a finalitats educatives. És una plataforma basada en Wordpress, una de les plataformes més populars per realitzar blogs. Un blog pot esdevenir un portafolis molt complet, i la plataforma Edublogs, especialment pensada per a l'àmbit educatiu, permet crear un blog de forma senzilla i segura.
  • Google Sites: És una plataforma en línia gratuïta que permet crear pàgines web de forma senzilla i inserir-hi diversos elements, com calendaris, vídeos, presentacions, entre altres. Per tant, tan estudiants com docents poden configurar aquestes webs com a portafolis.
Pujar