M2. Unitat 3. Disseny i creació de recursos

4. Creació de recursos interactius

Altres eines de creació de recursos digitals interactius que poden facilitar i millorar els processos d’aprenentatge dels estudiants són:


Google Mymaps

És una eina digital, una versió de Google Maps, que ens ofereix la possibilitat de dissenyar mapes personalitzats. Partint d’un mapa en blanc, es poden afegir ubicacions, punts, rutes, llocs d’interès, entre altra informació. Per altra banda, aquests mapes podran ser privats, públics o compartits amb usuaris seleccionats.

Són molts els docents que utilitzen els mapes per presentar informació als estudiants o perquè aquests facin recerca de cert contingut que s’està treballant a classe, que amb aquesta eina es podrà elaborar a mida.

Crear un mapa amb els monuments gòtics d’una ciutat i afegir-hi la informació que vosaltres desitgeu.


RealTimeBoard

Eina digital que permet crear en una pissarra virtual cooperativa. De forma fàcil i intuïtiva, es poden crear murs on reunir diversos recursos, tant textuals com imatges o vídeos sobre una temàtica, per presentar a la resta d’usuaris o per treballar de forma conjunta. D’aquesta manera, tant els estudiants com el docent podran utilitzar aquesta pissarra com a suport per a una presentació o per elaborar una pluja d’idees en grup, fins i tot per mapejar una informació en concret.

La pissarra en línia, també anomenada taulell, és un espai digital, similar al d’una pissarra clàssica, que permet a un o diversos usuaris escriure-hi i penjar-hi recursos. Per tant, és pot utilitzar en diferents ordinadors o dispositius mòbils alhora. A diferència de la pissarra clàssica o la interactiva, són molts els usuaris que poden interaccionar i ser creadors a la vegada, i si es desitja, la resta d’usuaris poden visualitzar a temps real les aportacions. Aquesta tipologia de pissarra no està pensada per comunicar un cert contingut per part d’un usuari, sinó per elaborar i crear contingut per part d’un grup d’usuaris, amb l’opció de ser visualitzada per uns tercers.


Symbaloo

És una eina digital que pot ajudar-vos a organitzar el vostre entorn personal d’aprenentatge i el dels vostres estudiants.

Internet ens ofereix una gran quantitat d’eines digitals que ens poden ajudar a complir els objectius d’ensenyament i aprenentatge. D’aquesta manera, resulta necessari que els estudiants controlin de forma autònoma els seus processos, objectius i continguts d’aprenentatge, amb el suport i la guia d’un equip docent.

Una manera de portar a terme i gestionar aquest procés és a través de la creació del seu propi entorn personal d’aprenentatge, ja que facilita a l’estudiant eines digitals per donar suport a aquest procés educatiu. A més, cada estudiant pot seleccionar i personalitzar les eines digitals que més s’adaptin a les seves necessitats educatives.

Activitat

Et proposem entrar a Symbaloo i realitzar el teu espai personal d’aprenentatge. Primerament, hauràs de crear un perfil i iniciar el primer entorn. En aquest, incorpora, com a mínim, cinc enllaços a recursos educatius que siguin del teu àmbit o temàtica.

T’animem que comparteixis el teu espai Symbaloo amb altres usuaris, ja siguin docents o estudiants.

A l’enllaç següent tens la guia i el tutorial.

Pujar