Mòdul 4. Estratègies d’intervenció en infants amb NEE

6. Àrea d’imitació i joc

Aquesta és l’àrea que té a veure amb la imitació de sons, gestos, sorolls i accions que ens poden portar cap a un joc interactiu.

Objectius:
  • Reproduir els gestos i els sons que observen al seu voltant.
  • Imitar els seus referents en tot allò que facin.
  • Assumir com a propis els gestos i els sons.
Dificultats per:
  • Captar i reproduir allò que ve de l’entorn (dificultats sensorials).
  • Gaudir de la imitació amb l’altre.
Activitats que poden ajudar:
  • Fer jocs circulars d’interacció, cucut…
  • Fer jocs motrius o amb contacte físic, pessigolles…
  • Partir dels seus interessos encara que siguin activitats repetitives, com els cotxes en fila, la rampa del pàrquing…
  • Ensenyar-li a picar de mans, aplaudir, dir hola i adeu
  • Obrir la boca, treure la llengua, fer petons, inflar les galtes i bufar davant del mirall.
  • Fer jocs amb objectes, com poden ser:
    • Fer rodar un cotxe, fer volar un avió…
    • Dramatitzar que cauen les coses, que s’amaguen per forats…
    • Picar sobre una capsa.
  • Jocs amb un model:
    • Pentinar-se.
    • Donar el menjar.
    • Fer una torre.
    • Construir un castell.


És important anar ampliant els jocs, des dels més corporals fins a introduir objectes.

L’Enzo és un nen amb un contacte temorós amb l’altre, però que es mostra curiós per explorar l’entorn i els objectes. Darrerament ha descobert un joc d’aparèixer i desaparèixer que li crida molt l’atenció i el repeteix de manera insistent. Possiblement aquest joc l’atrau perquè representa una experiència viscuda també per ell, com pot ser la separació de la seva mare. És gràcies a aquest joc que hem pogut treballar amb ell aquest tipus d’ansietat i així elaborar-la.

Pujar