Implica principalment:
L’alimentació és la primera forma de relació entre pares i fills. És un tipus de relació amb el món. Està lligada a relacions socials.
Objectius:
Dificultats per:
Activitats que poden ajudar:
La Laia és una nena prima i menuda que té dificultats importants amb el menjar. Ja de petita va patir problemes digestius i vomitava sovint la llet. En el moment d’introduir aliments nous, ella sempre es mostrava reticent i desconfiada. Aquest tema va desesperar la seva mare fins al punt d’arribar a forçar-la a menjar i crear una dinàmica negativa entre elles. Ara la Laia assisteix a l’escola bressol i la mare té l’esperança que, envoltada d’iguals, la nena s’obrirà a l’alimentació. Al principi la Laia es comporta igual a l’escola que a casa. Però a poc a poc, i amb la paciència de l’educadora, s’anima a fer petits tastets i anar veient el que li agrada més i el que li agrada menys, sempre sense forçar-la i donant-li un espai per experimentar al seu ritme.
Objectius:
Dificultats per:
Activitats que poden ajudar:
El Jerome és un nen que encara no té adquirits uns bons hàbits de son. Quan la família el porta a l’escola als matins acostuma a arribar adormit al cotxet. La família ens explica que ve molt cansat, que no es volia llevar, ja que a la nit havia costat molt adormir-lo i se’ls havia fet tard. Al llarg del matí, es queda assegut a l’aula observant, però amb poc impuls vital per explorar i aprendre. L’estat de cansament li permet gaudir poc de les activitats de l’aula. En canvi, a les tardes, després de la migdiada, se’l veu més content i rialler, i és quan l’educadora aprofita per fer amb ell jocs de falda.
Objectius:
Dificultats per:
Activitats que poden ajudar:
El Bruno és un nen de dos anys i tres mesos que encara porta bolquer. A l’aula, acostuma a anar i ajupir-se sempre al mateix racó quan té ganes de fer de ventre. Un cop ja ho ha fet, si li preguntes què té al cul, et pot respondre caca. Fa poc ha començat a observar altres companys que ja han adquirit el control d’esfínters i seuen al vàter. A partir d’aquest moment, convidem el Bruno a participar d’aquestes rutines per familiaritzar-se amb el vàter, i el felicitem cada cop que ens hi deixa un regalet.