Mòdul 4. Estratègies d’intervenció en infants amb NEE

10. Intervenció a l’escola bressol

En aquesta àrea incidirem en els aspectes més rellevants a l’hora d’intervenir en un entorn educatiu com són les escoles bressol.

Objectius:
  • Promoure l’autonomia.
  • Promoure la participació.
  • Comprendre i atendre amb escolta activa les dificultats de l’infant.
  • Generalitzar, associar i recordar.
  • Anticipar i seqüenciar.
  • Afavorir l’expressió d’emocions, vivències, conflictes…
  • Ser figures mediadores.
  • Potenciar les capacitats i els recursos de l’infant.
Activitats que poden ajudar:
  • Adaptar l’aula.
  • Estructurar les activitats.
  • Trobar un equilibri entre oferir estímuls i no sobrecarregar l’ambient.
  • Utilitzar suports i recursos visuals.
  • Fer servir material personalitzat i adaptat.
  • Organitzar activitats significatives per a l’infant.
  • Crear espais compartits de joc i aprenentatge adaptats a les dificultats de l’infant.
  • Implicar la família en el treball.
  • Coordinar-se entre professionals.
Activitats especials:
  • Anticipar els canvis que sovint el desorganitzen i es converteixen en una tortura (excursions, carnaval, festes de final de curs…).
  • Treballar amb imatges o recordar-li altres experiències viscudes uns dies abans de l’activitat.
  • Fer servir un calendari perquè pugui portar un control del temps que falta.


Conclusions

En resum, en qualsevol àrea i situació, l’esquema que seguirem per una bona actuació serà el següent:

  • Comprensió.
  • Anticipació.
  • Verbalització.
  • Estructura.
  • Repetició.
  • Record.
  • Reparació.
Pujar