Pla Estratègic de l’Àrea d’Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial 2020-2023

5. Completar els serveis de digitalització al territori

Descripció i destinataris

Desplegar de forma generalitzada els serveis de l’Administració digital al sector públic de la Diputació i als governs locals de la demarcació: donar suport a la modernització i la transformació digital a través de la implementació de metodologies organitzatives i de plataformes de tramitació electrònica per a establir una gestió interna més eficient i sistemàtica, i enfortir i simplificar els canals de relació telemàtica amb la ciutadania.

  • Ens del sector públic de la Diputació de Barcelona
  • Ajuntaments de municipis de menys de 5.000 habitants (primera fase)
  • Ajuntaments de municipis de menys de 20.000 habitants (fases posteriors)

Programa

Fases

Fase 1
  • Desplegar l’Administració digital en els organismes del sector públic de la Diputació de Barcelona.
  • Desplegar SeTDIBA al territori.
    • Implementar-lo de forma generalitzada el 2020 (exigibilitat legal total).
    • Abordar les migracions d’altres aplicacions.
Fase 2
Elaborar un estudi de necessitats i contrastar la metodologia e-SET en ajuntaments de fins a 20.000 habitants i consells comarcals, i també en ens dependents i vinculats, i fer les adaptacions necessàries per a la seva utilització en aquestes entitats.
Fase 3
  • Promoure SeTDIBA com a serveis integrals de suport a l’Administració digital. Dotar d’un servei de suport als usuaris i millorar-lo.
  • Impulsar transversalment l’elaboració de modelatges de documentació administrativa.
  • Oferir nous mòduls (òrgans col·legiats, carpeta ciutadana…).
  • Integrar-ho amb altres eines de suport municipal de la Diputació de Barcelona (GIA, SITMUN…).
  • Avaluar l’impacte de la protecció de dades i les garanties de l’Esquema Nacional de Seguretat.
  • Formar ciutadans, empreses i entitats , en col·laboració amb altres àmbits organitzatius de la corporació, en PAC-e, PDP i seguretat de la informació, i fer-ne divulgació.
  • Definir la nova estratègia dels serveis de suport (municipis de fins a 20.000 habitants, organismes autònoms, etc.).
Fase 4
Obrir les convocatòries del Catàleg a partir de 2021 i dur a terme els treballs de planificació, implementació i prestació dels serveis a aquests nous ens vinculats.
Fase 5
Determinar l'impacte sobre la solució tecnològica i els serveis de suport.

Pressupost

600.000 €

Producte esperat

Mapa de desplegament de la digitalització al territori

Indicadors de gestió

  • Percentatge d’ajuntaments de municipis de fins a 5.000 habitants amb implementació efectiva del model de treball e-SET i de les seves eines: registre i gestor d'expedients electrònics
  • Percentatge d’ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants amb implementació efectiva de serveis de digitalització

Calendari

2020 - 2022

Objectius de desenvolupament

  • Objectiu 8.2. Aconseguir nivells més elevats de productivitat econòmica mitjançant la diversificació, la modernització tecnològica i la innovació, entre d’altres maneres, centrant l’atenció en els sectors de més valor afegit i ús intensiu de mà d’obra.
  • Objectiu 9.c. Augmentar de forma significativa l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació i esforçar-se a proporcionar accés universal i assequible a internet als països menys avançats com a màxim el 2020.
Pujar