-
Orientació des de la globalitat i amb perspectiva evolutiva.
-
Intervenció flexible i dinàmica.
-
Tenir en compte el context en el qual es mou l’adolescent.
-
Considerar la intervenció com un procés.
-
Evitar les etiquetes.
-
Incloure la família en la intervenció.
-
Enfocament positiu: orientació cap a les fortaleses i no tan sols cap a les deficiències.
-
Principi d'acompanyament.
-
Normalitzar l’adolescent en el seu medi.
-
Treballar la motivació pel canvi i l’adherència al tractament.
-
Necessitat de treball interdisciplinar.
-
Disponibilitat: “La porta oberta”.
-
Atenció al llenguatge verbal/no verbal.
-
Establir una relació càlida i afectiva, sense por a la confidencialitat, deixant clars els límits del secret professional (risc per a la seva vida o la dels altres, activitat criminal o maltractament).
-
Transmetre a l’adolescent que l'acceptem com a persona (encara que no acceptem totes les seves conductes), que ens importa, que pot comptar amb nosaltres.