Mòdul 6. L’educació inclusiva: una atenció globalitzada de l’infant

6. Definició de les necessitats específiques de suport educatiu

A partir de la informació que es rep sobre els infants amb NESE (informes mèdics, informe de reconeixement, informació aportada per la família), l’educador ha d’identificar les fortaleses i competències de l’infant, les barreres que li dificulten l’aprenentatge, així com l’orientació en la presa de decisions sobre la resposta educativa que més afavoreixi el seu desenvolupament personal i d’aprenentatge.

Els alumnes amb NESE són:

  • Alumnes amb necessitats educatives especials: alumnes amb discapacitat física, discapacitat intel·lectual, discapacitat sensorial (visual o auditiva), trastorn de l’espectre autista, trastorn greu de conducta, trastorn mental o malalties degeneratives greus i minoritàries.
  • Alumnes amb trastorns d’aprenentatge o comunicació.
  • Alumnes que tenen necessitats específiques derivades de situacions socioeconòmiques especialment desfavorides i risc d’abandonament escolar prematur.
  • Alumnes que s’han incorporat tardanament al sistema educatiu.
  • Alumnes amb altes capacitats.
Pujar